Bolu’nun Yeniçağa ilçesinde toplanması yasak olan 4,5 kilogram yabani salep toplayan 3 şahsa, ‘biyoçeşitliliği tahrip etmek’ hatasından toplam 2 milyon 97 bin 735 TL idari para cezası kesildi.
Edinilen bilgiye nazaran, Yeniçağa İlçe Jandarma Komutanlığı asayiş grupları ile Bolu İl Jandarma Komutanlığı Etraf ve Doğal Hayatı Müdafaa ünitesi, ilçeye bağlı Çamlık köyü yerinde koordineli kontrol ve denetim faaliyeti gerçekleştirdi. Yapılan denetimler sırasında topraktaki 3 şahsın, tabiattan koparılması ve toplanması katiyen yasak olan yabani salep soğanı topladığı tespit edildi.
Jandarma takımları tarafından, şahısların topladığı 4,5 kilogram yabani salebe, Tabiat Muhafaza ve Ulusal Parklar (DKMP) Bolu İl Şube Müdürlüğü yetkililerine teslim edilmek üzere el konuldu.
Kişi başı 699 bin TL ceza
Olayın akabinde bölgeye sevk edilen DKMP takımları tarafından şüpheliler hakkında yasal süreç başlatıldı. 3 şahsa, 2872 Sayılı Etraf Kanunu’nun 9. maddesinde yer alan “Biyoçeşitliliği Tahrip Etmek” hatasından kişi başı 699 bin 245 TL olmak üzere, toplamda 2 milyon 97 bin 735 TL idari para cezası uygulanması amacıyla tutanak tanzim edildi. – BOLU
Bolu’da maden göçüğünde hayatını kaybeden personel son seyahatine uğurlandı
1
Öğretmenlik hayali yarım kaldı, hayallerini akü satarak gerçekleştiriyor
21858 kez okundu
2
Bolu okullar tatil mi? SON DAKİKA 26 Aralık Perşembe Bolu okul yok mu (Bolu Valiliği Açıklaması)?
10629 kez okundu
3
Anadolu Ajansı’nın Fotoğraflarına 17 Ödül
9911 kez okundu
4
CHP Bolu Vilayet Lideri Şikayet Dilekçelerini Bildirdi
7821 kez okundu
5
Bakan Akar, öğrencilerle bir ortaya geldi
7401 kez okundu